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Sonntag, 23. November 2014, 16:10

FHW 7 Days to Die



Das Early-Access Spiel 7 Days to Die hat sich mittlerweile zu einem echten Geheimtipp entwickelt. Survival, Crafting, Zombiehorden, Tunnelgraben und echtes Terraforming. Das Spiel hat eigentlich das Beste aus Minecraft und Dayz kombiniert. Unser Server ist ein Hardcore-Server, also beinahe so schwer wie möglich eingestellt. Überleben werdet ihr nur, wenn ihr zusammenarbeitet. Viel Spaß! :)

Serveradresse:
80.242.152.220:25000
[DE] fh-warzone.de Hardcore Survival 7 Days to Die [FHW]


Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von »Bandi« (23. November 2014, 17:39)


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Montag, 24. November 2014, 07:58

Erweiterter Griefingschutz

Im Gegensatz zum Standard-7-Days, wo der Schutzradius des Claimblocks lediglich 7 Blöcke umfasst, hat der FHW-Server einen Claimbereich von 50 Blöcken.

Des weiteren bleibt der Schutz bei uns für 90 Tage erhalten, so dass ihr eure Behausung bauen könnt, ohne Angst vor Public-Griefern haben zu müssen.



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Dienstag, 25. November 2014, 07:24

Wie das bei FHW üblich ist, wird auch von der 7dtd-Welt täglich Sicherheitsbackups gemacht. :serledigt:

Humanhead

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4

Mittwoch, 3. Dezember 2014, 15:49

einige Spieler berichten sie hätten ihren keystone / claim block verloren. dieser ist leider nicht herstellbar.
kann ein admin diesen wieder neu vergeben?

Pierce

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6

Mittwoch, 3. Dezember 2014, 17:47

ne geht nicht aber man finde welche in dern Kisten die abgeworfen werden

ja stimmt habe schon einen drin gehabt.
Jeder muss an etwas glauben. Ich glaub, ich trink noch Einen!

7

Sonntag, 7. Dezember 2014, 23:38

Anti-Cheat

Aufgrund von chinesischen Cheatern auf dem Server sind jetzt zweierlei Maßnahmen aktiv:

1. Das neue Anti-Cheat-System hatten wir bis jetzt nicht aktiviert, weil es bei einigen Leuten zu Problemen kam. Das ist ab jetzt aktiviert.
2. Das Ping-Limit liegt bei 300. Spieler mit höheren Pings, so wie diese untenstehenden Herren, Warpen im PVP sowieso nur durch die Gegend.



Viel Spaß weiterhin!

Humanhead

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8

Samstag, 13. Dezember 2014, 01:05

Zitat

Official Alpha 10.3 Release Notes

Added
• Added to the character customization system several new hair stlyes both male and female, many facial hair variants for the male, and new hair, eye and skin color selection
• Added red, blue green, brown and black clothing variants to plaid shirts, skull caps, bandanas and pants
• Added new pharmacies, book stores and hardware stores with custom signs,decor and special loot to Navezgane and Random Gen
• Added new cobblestone upgrade system. Cobblestone walls are now made by first creating a cobblestone frame which is made from 5 sticks and some plant fiber to “stake” out the area where you will build the cobblestone wall. Once you place the frame you take cobblestones (made from cement and small rocks) and you right click the frame to upgrade it to a ¼ high cobblestone wall. Repeat several times to complete the wall. The cobblestone frames have very little structural integrity so you might need to support your cobblestone outward structures until they are completed with another supporting block.
• Added a new Wellness curve, It’s easier to earn wellness when your wellness is lower than it is when its is higher.
• Added a new unique snow zombie sound set and icey footstep overlays
• Added Vitamins to the loot which boost wellness and cure Dysentery.
• Added rigidbody to animals to have better hit detection
• Added “bullet material name” to override bullet sound for chainsaw/auger
• Added beer item, beer to loot, and beverage cooler loot containers which appear in gas stations, old businesses, pharmacies, gun stores, hardware stores, movie theaters and ski lodges. With beer you can now get both a positive Beer buff and a negative hangover debuff
• Added Game option to allow overwriting the saved character looks in a game with the currently selected profile
• Added PersistentPlayerProfiles to server options
• Added Persistent Profile to new/continue game
• Added orange and green metal roofs used on the new hardware store and book stores
• Added ability to edit player profiles
• Added new craftable and placeable candles

Changed
• Changed improved town code to allow larger buildings you’ll see a much larger variety of different buildings in towns now
• Changed towns now use random block sizes and shapes
• Changed male and female uma dna converter clamps for legs and some others
• Changed entities now consider y position of the terrain for spawning
• Changed removed cobblestone metal from blocks and blocktextures
• Changed reduced time to craft plant fibers
• Changed random will now choose random hair and skin colors from the available colors
• Changed reduced wellness from antibiotics from 5 to 2
• Changed tweaked footstep attenuation settings to be a little louder
• Changed the terrain is now also lowered if needed when a block is placed
• Changed PersistentCustomCharacters to PersistentPlayerProfile to match internal code
• Changed PersistentPlayerProfile default to false on peer to peer MP games
• Changed grain alcohol gets you drunk now
• Changed school to use terrain filler so its grass is native to the biome its in
• Changed removed regular zombies from snow biomes
• Changed removed dogs from burnt forest. Dogs should now only appear in the wasteland and at barns
• Changed getting stunned lowers your wellness
• Changed brightened wall torches
• Changed the server time is now only advanced if a player is connected to the server
• Changed torches now have a random burn time of about 20 minutes. After this they will disappear.
• Changed Cleaner log output
• Changed non-stock values give more precise log output
• Changed only grass and dirt can be hoed

Fixed
• Fixed dog attack animations and spastic spinning dogs. Dogs are now easier to kill
• Fixed Reinforced Concrete Ramps now downgrade to broke01,02 and 03 versions like reinforced concrete does
• Fixed breaking reinforced concrete drops nothing
• Fixed removed old reinforced concrete recipe
• Fixed players can spawn on trees and then fall and break their leg
• Fixed no hordes after day 49
• Fixed buffs not checking friendly fire
• Fixed critical blunt buff chance on clubs
• Fixed trees disappearing in last growing stage if player is not at the location of the tree
• Fixed fat zombies hawaiian shirt ones cannot navigate through an open new model door
• Fixed general pathing through doors
• Fixed Sniper rifle reload animation doesn’t move the players camera and head around
• Fixed IndexOutOfRangeException sometimes crashing random gen servers
• Fixed nref in PlayerProfile save
• Fixed digging down problem
• Fixed various xml errors and cleaned up unused spawn groups and entities
• Fixed reworked low level connection to fix reported network problems with some systems
• Fixed negative effects of buffs do not apply when God mode is on
• Fixed clicking on stuff with bare hands when not thirsty shows warning
• Fixed neon texture issue “junk textures” when changing screen sizes or alt-tabbing
• Fixed Hair/Beard desync when changing tabs after using Random button
• Fixed problem that some models floated in the air when placing it on terrain
• Fixed blueberries are found in coolers, not blueberry bushes
• Fixed spikes should snap the ground to them
• Fixed dogs play attack anim when moving
• Fixed zombies spawn with zombiespawning=0
• Fixed a bunch of new item and blocks English.txt entries
• Fixed player count in serverbrowser resets to 0 after loading details
• Fixed server browser stops refreshing when window is closed
• Fixed server rules query returns current player count

Serverconfig.xml
• Changed server won’t continue to start if no config file or errors within with a proper message in the log
• Changed server will show proper log messages when reading entries in admin.xml or players.xml fails
• Also due to an upcoming change in our EAC Anti-cheat all servers must update to our 10.3 Dedi or turn off EAC by Monday Evening or they will no longer accept connections

Known Issues
• Some buildings will occasional overlap in town hubs
• A very small amount of icons have improper tinting or a missing icon

Calico

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9

Samstag, 13. Dezember 2014, 10:43

Ich wünschte LiF hätte halb solange Patchnotes... *seufz*

Generell aber sehr gute Veränderungen. Wellness Kurve, weniger Wellness von Antibiotica, Städte die nicht mehr perfekt nach Raster gebaut sind, mehr Gebäudevielfalt...etc, etc.

Very nice.

Humanhead

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10

Samstag, 13. Dezember 2014, 14:33

ja und die hauptsache: es gibt jetzt Bier! :)

Humanhead

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11

Sonntag, 14. Dezember 2014, 13:03

Frohen Advent ihr Überlebenden!

Seit dem neuen patch 10.3, der am Freitag (12.12) kam, gibt es ein Problem/bug mit den zombie spawns. Und zwar spawnen Zombies direkt vor dem Spieler, auch wenn er in seinem sicheren Haus steht. Ich selbst habe es gestern abend 4-5 mal erlebt, das schlimmste daran ist aber nicht, dass sie den Spieler angreifen/töten, sondern dass sie auch anfangen die storage Kisten zu schlagen. Dabei würde der Inhalt verloren gehen, was sehr schade ist. Auch andere Spieler haben mir davon berichtet, u.a. Pierce. Also hab ich kurz in den Steam Foren mein Problem berichtet und mir wurde eine Lösung vorgeschlagen:

"There's a file called blocks.xml in your 7days/data/config folder. In it is a line for most block types called "CanMobsSpawnOn". Just change that to false for all the block types inside your base, or at least the ones inside your buildings. You might still get some spawning outside in a fenced in courtyard, but it should stop them spawning in your house."

Die Idee den Zombiespawn für einen blocktyp zu verbieten fände ich gar nicht so schlecht.
Daher schlage ich vor, das für den "concreteReinforced" block und den "concreteRampReinforced", also Stahlbeton, zu machen. Aus zwei Gründen, erstens das ist ein Block der so in der Natur im Spiel nicht vorkommt. Er kann nur vom Spieler erstellt werden. Und zweitens dieser Block ist recht aufwändig zu produzieren und wäre es nicht Wert alles damit zuzubauen, nur damit keiner spawned.
Zombies würden dann nicht auf Stahlbeton spawnen und müssten so wie es eigentlich Sinn macht, von weiter her kommen.

12

Sonntag, 14. Dezember 2014, 17:00

Ich hab das mal angepasst, der Beton sollte nun sicher sein.

Humanhead

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13

Dienstag, 16. Dezember 2014, 15:43

Danke Bandi, das hat funktioniert. keine Zombies mehr im Haus :)

Ich habe endlich mein erstes Haus fertig gebaut und habe ein paar screenshots von der Außen- und Innenansicht gemacht.
enjoy ;)

http://imgur.com/a/YV7Jz

Jack

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14

Dienstag, 16. Dezember 2014, 16:09

Meine Fresse.. Haus kann man das aber nicht mehr nennen... das ist ja ne Festung :D

Gruß
Jack

Pierce

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16

Dienstag, 16. Dezember 2014, 17:21

Danke Bandi, das hat funktioniert. keine Zombies mehr im Haus :)

Ich habe endlich mein erstes Haus fertig gebaut und habe ein paar screenshots von der Außen- und Innenansicht gemacht.
enjoy ;)

http://imgur.com/a/YV7Jz

schöner Flakbunker
Jeder muss an etwas glauben. Ich glaub, ich trink noch Einen!

Pierce

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17

Dienstag, 16. Dezember 2014, 17:23

Ich hab das mal angepasst, der Beton sollte nun sicher sein.

mal gut das ich ne Betondecke habe aber keinen boden ;(
Jeder muss an etwas glauben. Ich glaub, ich trink noch Einen!

Humanhead

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18

Dienstag, 16. Dezember 2014, 17:28

danke :)

Humanhead

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19

Freitag, 19. Dezember 2014, 01:23

Zitat

Official Alpha 10.4 Release Notes

Added
• Added system where you can now see hair that makes sense to see when wearing hats, helmets still fully cover hair
• Added beverages to coolers
• Added a new place cobblestone sound
• Added damage\upgrade particle effect to steel door and old wooden door
• Added damage stage sound effect to steel door and old wooden door
• Added street_light_02 to towns

Changed
• Changed made kicks by EAC/Steam more robust
• Changed public game is now the default option in the multiplayer game options menu tab
• Changed the Server browser history to no longer show private games and other games which cluttered up the history
• Changed improved player swimming physics
• Changed increased how much cloth repairs clothing
• Changed sped up cobblestone use animation
• Changed hammer is now unlocked in home maintenance book
• Changed all storage crate recipes so they are centered
• Changed output.log to give give more precise information when loading TextureAtlasBlocks fails
• Changed reduced frequency of resource rocks found in biomes
• Changed corn is less frequent in the grasslands
• Blueberries are restricted to sub biomes in the snow biome. (Joel)
• Changed skill books can be stacked to 50
• Changed loot chances in book cases which now drop 0-2 books instead of or 1-3 as well as Shotgun Messiah crates and Working Stiff crates lowered chances for items
• Changed making cobblestone now yields 4 from 1 stone and 1 cement, or 1 destroyed stone
• Changed slowed crop growing speed down
• Changed players take no health damage from food poisoning but more wellness damage
• Changed rotten flesh doesn’t infect you any more
• Changed storage crates are now lockable
• Changed Log prefixing messages with INF (information), WRN (warning), ERR (error), EXC (exception)
• Changed placement of candles to be flat on the ground when placed
• Changed 7th day hordes may be postponed if other hordes are active
• Changed Reintegrated random wandering hordes
• Changed in debug mode when you teleport the player using the coordinates the player is now set to the ground on spawning
• Changed torches to not have burn time any more
• Changed Yucca juice no longer provides any food
• Changed Yucca fruit no longer provides any water. Increased food from 3 to 5
• Changed torch now stores degradation when placed
• Changed Town sizes to be a little smaller [103×103 min to 412×412 max]

Fixed
• Fixed ServerMaxPlayerCount offset by -1 since 10.3 hotfix
• Fixed problem that some blocks like ladder are not visible on Linux computers
• Fixed problem that some corn bottom parts could not be harvested
• Fixed prefab xml static spawners were working in random gen cities when they should not. Cities in random gen are currently handled by biome spawners
• Fixed prefabs set to max in hub 1 would spawn more in the same city block. You should not see 2 of the same special buildings like gun stores close to each other now
• Fixed nref on supply crate spawns
• Changed zombie/animal pathing so it is a projected path onto the terrain, should fix most remaining cases of spinning zombies with a few exceptions that can be fixed on a case by case block item collision basis
• Fixed mis-rotated window in old west building
• Fixed a few bad english entries like cobblestone frame in English.txt
• Fixed one of the missing chunk problems
• Fixed skull cap icon colors
• Fixed problem that removed blocks from blocks.xml caused saved games to corrupt if they were dropped
• Fixed glass appearing opaque blue on one of the commercial doors
• Fixed Sound doubling/networking bug clients would hear an echo of impacts sometimes
• Fixed handling of players with invalid SteamIDs
• Fixed NullRef in ServerBrowser after entering wrong password
• Fixed various barn blocks to the correct material and they don’t drop metal or stone anymore
• Fixed sign_slow and sign_speed_25 signs to face properly in towns
• Fixed null reference error when right clicking while all container windows were closed
• Fixed prefabs sometimes spawning at y position 0 or less causing errors
• Fixed NullRef on shutdown with multiple clients still connected
• Fixed player permanently holding nail in his hand after loading nailgun
• Fixed IndexOutOfBoundsException if player builds terrain higher than 254 meters
• Fixed Pillcases now have medicine loot not book loot
• Fixed NullReferenceException in EntityFallingBlock

Servercnfig.xml
• Fixed setting PersistentCustomCharacters makes server non-stock

Known Issues
• Some rare occurrences of zombies and enemies spinning
• Some buildings will occasional overlap in town hubs
• A very small amount of icons have improper tinting or a missing icon
• Clients may still occasionally see missing world chunks. This can be fixed by quitting and rejoining a server

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